Ekspert | Obszary wsparcia eksperckiego | Proponowane formy wsparcia przez ekspertów |
Aleksandra Feder | – Praca z uczniem niepełnosprawnym intelektualnie w klasie ogólnodostępnej, integracyjnej na I i II etapie edukacji. – Współpraca nauczyciela z rodzicem ucznia niepełnosprawnego intelektualnie realizującego edukację w warunkach szkoły ogólnodostępnej, integracyjnej. |
– Wykład – Szkolenie warsztatowe – Studium przypadku – Diagnoza |
Ekspert | Obszary wsparcia eksperckiego | Proponowane formy wsparcia przez ekspertów |
Aleksandra Goldstein![]() |
– I etap edukacyjny – edukacja wczesnoszkolna; – specjalizacja: praca w programie graficznym CorelDRAW – tworzenie prezentacji multimedialnych – opracowywanie testów konkursowych (na etap szkolny i miejski) dla uczniów klas 1-3; – preferowane zagadnienia: ocena opisowa ucznia klas 1-3 SP – nauczanie polisensoryczne, gry i -zabawy w edukacji matematycznej – rozwijanie pamięci, uwagi i koncentracji u uczniów klas 1-3, – nauka liczenia na japońskim liczydle SOROBAN, nauka rozwiązywania krzyżówek numerycznych sudoku i kakuro; – doradztwo metodyczne edukacji wczesnoszkolnej – ekspert ds. podstawy programowej, współorganizator licznych konkursów miejskich dla uczniów klas 1-3, – Praca z dzieckiem sześcioletnim w szkole |
– Wykład – Szkolenie warsztatowe – Studium przypadku – Diagnoza |
Ekspert | Obszary wsparcia eksperckiego | Proponowane formy wsparcia przez ekspertów |
Daniel Pawlak | – Ochrona przeciwpożarowa szkół i placówek oświatowych – Bezpieczeństwo i higiena pracy |
– Wykład – Szkolenie warsztatowe – Studium przypadku – Diagnoza |
Ekspert | Obszary wsparcia eksperckiego | Proponowane formy wsparcia przez ekspertów |
Tatiana Hylla | – Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci niesłyszących – edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna dzieci niesłyszących, – kształtowanie mowy i języka dzieci niesłyszących (szkoła podstawowa i gimnazjum) – dostosowanie wymagań dla dzieci niesłyszących w placówkach integracyjnych i ogólnodostępnych – obszar studium przypadku: rewalidacja dzieci niesłyszących – Rewalidacja dzieci niesłyszących |
– Wykład – Szkolenie warsztatowe – Studium przypadku – Diagnoza |
Ekspert | Obszary wsparcia eksperckiego | Proponowane formy wsparcia przez ekspertów |
Ewa Jankiewicz
|
– Innowacyjne metody nauczania (metoda dobrego startu, Metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne, metoda dramy, metoda projektu), – edukacja plastyczna w przedszkolu, – zabawy paluszkowe i grafomotoryczne, – bajki terapeutyczne, – dokumentacja nauczyciela, – metody aktywizujące. |
– Wykład – Szkolenie warsztatowe – Studium przypadku – Diagnoza |
Ekspert | Obszary wsparcia eksperckiego | Proponowane formy wsparcia przez ekspertów |
Izabela Bajbak
|
– Praca z uczniami ze specyficznymi trudnościami w nauce- dyslektykami. – Praca z uczniem z rodzin dysfunkcjonalnych. -Praca z uczniem z FAS. – Wspieranie uczniów , rodziców i nauczycieli w pokonywaniu trudności. – Prowadzenie konsultacji indywidualnych z rodzicami i nauczycielami. – Planowanie i wdrażanie innowacji pedagogicznych dotyczących uczniów z rodzin z problemem alkoholowym. – Planowanie i wspomaganie rozwoju zawodowego nauczycieli zgodnie z funkcjonująca ścieżką awansu zawodowego. – Przeprowadzanie ewaluacji wewnętrznej w szkole. – Motywowanie uczniów i rozwijanie ich kreatywności na poziomie I etapu edukacyjnego. – Warsztaty umiejętności wychowawczych dla rodziców. – Nowatorskie zajęcia opiekuńczo-wychowawcze na poziomie I etapu edukacyjnego. – Problematyka GENDER w edukacji. – Problematyka praw człowieka na poziomie szkoły podstawowej. – Metody integrowania zespołu uczniowskiego. – Praca w komisjach rozwiązywania problemów alkoholowych/ gminnych, dzielnicowych, miejskich/. – Obszary do pracy ze studium przypadku – Uczeń ze specyficznymi trudnościami w nauce. – Uczeń przejawiający trudności wychowawcze. |
– Wykład – Szkolenie warsztatowe – Studium przypadku – Diagnoza |
Ekspert | Obszary wsparcia eksperckiego | Proponowane formy wsparcia przez ekspertów |
Jadwiga Losy | – Problemy zwiazane z dzieckiem chorym przewlekle -padaczka,ADHD, mózgowe porazenie dziecięce,astma,cukrzyca,zaburzenia emocjonalne . – Postępowanie w zaostrzeniu istniejacej choroby,odlegoe nastepstwa choroby itd. – Zagadnienia dotyczace zdrowego stylu życia-żywienie,higiena,tryb życia , nauki i wypoczynku.Obciążenie dziecka dodatkowymi zajęciami itd. – Czas wolny jako niezbedny czynnik prawidłowego rozwoju. |
– Wykład – Szkolenie warsztatowe – Studium przypadku – Diagnoza |
Ekspert | Obszary wsparcia eksperckiego | Proponowane formy wsparcia przez ekspertów |
Krystyna Krzyżostaniak
|
– Budowanie kompetencji interpersonalnych – Stres nauczycieli i uczniów – jak sobie z nim radzić. – Obniżanie poziomu agresji w grupie. – Wykorzystanie ćwiczeń kinezjologii edukacyjnej do wsparcia rozwoju uczniów. – Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia – dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. – Praca z konfliktem – przyczyny, obszary, wybór optymalnego rozwiązania (także jako studium przypadku). – Dzieci z trudnościami edukacyjnymi i wychowawczymi (studium przypadku). |
– Wykład – Szkolenie warsztatowe – Studium przypadku – Diagnoza – Rewalidacja dzieci niepełnosprawnych intelektualnie |
Ekspert | Obszary wsparcia eksperckiego | Proponowane formy wsparcia przez ekspertów |
Marek Rozenbajgier
|
– Prowadzenie spraw przed sądami cywilnymi, pracy i administracyjnymi; – Redagowanie dokumentów (umowy, decyzje, pisma, regulaminy, statuty); – Poradnictwo prawne; |
– Wykład – Szkolenie warsztatowe – Studium przypadku – Diagnoza |
Ekspert | Obszary wsparcia eksperckiego | Proponowane formy wsparcia przez ekspertów |
Małgorzata Trybuś | – Mediacje – Rozwiązywanie problemów wychowawczych – Wypracowywanie indywidualnych programów pracy z dzieckiem w oparciu o studium przypadku – Warsztaty kompetencji miękkich dla nauczycieli |
– Wykład – Szkolenie warsztatowe – Studium przypadku – Mediacje w konfliktach – Diagnoza |
Ekspert | Obszary wsparcia eksperckiego | Proponowane formy wsparcia przez ekspertów |
Szymon Dziwisz
|
– Zajęcia z zakresu socjoterapii : * trening wychowawczy, * trening szkolny, * trening interpersonalny, * czy na pewno konsekwentne wychowanie? * diagnoza socjoterapeutyczna, – Warsztaty emisji głosu – warsztaty z zakresu emisji głosu i zajęcia muzyczne z dziećmi i młodzieżą z uszkodzonym słuchem |
– Wykład – Szkolenie warsztatowe – Studium przypadku – Diagnoza |
Ekspert | Obszary wsparcia eksperckiego | Proponowane formy wsparcia przez ekspertów |
Piotr Domagała
|
– Doradztwo w zakresie: gier zespołowych, gimnastyki, lekkoatletyki, pływania, tenisa stołowego i ziemnego oraz gier rekreacyjnych i tańców, – Zajęcia warsztatowe w zakresie: gimnastyka korekcyjno-kompensacyjna na etapie przedszkolnymi i szkoły podstawowej , z takimi zagadnieniami jak: rodzaje wad postawy, metody badania i zasady oceny postawy, ćwiczenia korekcyjne – doradztwo w zakresie pisania konspektów lekcji gimnastyki korekcyjnej. |
– Wykład – Szkolenie warsztatowe – Studium przypadku – Diagnoza |
Ekspert | Obszary wsparcia eksperckiego | Proponowane formy wsparcia przez ekspertów |
Danuta Rutkowska
Joanna Ignasiak |
– Bezpieczeństwo i higiena pracy w placówkach oświatowych | |
Ekspert | Obszary wsparcia eksperckiego | Proponowane formy wsparcia przez ekspertów |
Barbara Pudełko![]() |
– Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z wadą słuchu – Rewalidacja indywidualna dzieci i młodzieży w wadą słuchu – Kursy języka migowego dla nauczycieli I, II, III stopnia |
– Wykład – Zajęcia warsztatowe – Studium przypadku |
Aldona Paprzycka | ||
Jacek Wiśniewski | ||
Anita Kępińska | ||
Danuta Misiuda | ||
Tomasz Losy | ||
Szymon Adamczyk Artur Godzki |
||
Anna Majchrzak |
