KURSY DOSKONALĄCE DLA NAUCZYCIELI PRZEDSZKOLI W ROKU SZKOLNYM 2022/2023
1.Rodzice i nauczyciele przedszkolaków – współodpowiedzialność za rozwój i wychowanie dziecka:
– cele wychowawcze realizowane w placówkach przedszkolnych
– prawa i obowiązki rodziców w świetle Kodeksu Rodzinnego
– umiejętności społeczne sprzyjające satysfakcjonującej współpracy nauczycieli przedszkola z rodzicami swoich podopiecznych.
2.Dziecko w wieku przedszkolnym – normy rozwojowe, cechy indywidualne, dysfunkcje w różnych obszarach rozwojowych :
– czynniki decydujące o rozwoju psychomotorycznym dziecka
– znaczenie dobrej obserwacji dla postawienia wstępnej diagnozy
– harmonijny rozwój dziecka.
– nieharmonijny rozwój dziecka: znaczenie właściwej stymulacji rozwoju
– zaburzenia psychomotorycznego rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym – diagnoza i terapia.
Forma : wykładowo – warsztatowa.
Czas trwania kursu / warsztatów -2 x 3 godziny 45 minut .
Koszt dla odbiorców indywidualnych – 2 x 100 zł brutto / os.
Miejsce szkolenia dla odbiorców indywidualnych : Szkoła Podstawowa nr 85 w Poznaniu , ul. Tomickiego 16 ( rejon ronda Śródka ).
Ponadto zapraszamy na warsztaty :
– Dziecięca matematyka w przedszkolu wg prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej – warsztaty
– Metoda storyline w przedszkolu
– Kodowanie i programowanie w przedszkolu
– Metoda aktywnego słuchania muzyki Batii Strauss
– Edukacja polisensoryczna w nauczaniu z zakresie zagadnień: zaburzenia percepcji bodźców sensorycznych, integracji sensorycznej, stymulacja sensoryczna oraz wspomagające zabawy sensoryczne
– Praca z dzieckiem ze specyficznymi zaburzenia ze spektrum autyzmu z wykorzystaniem planów aktywności na terenie przedszkola
– Autyzm – wczesna diagnoza i terapia
Forma : wykładowo – warsztatowa.
Czas trwania kursu / warsztatów – 3 godziny 45 minut .
Rozpoczęcie zajęć – godz. 17:00 .
Koszt dla odbiorców indywidualnych – 120 zł brutto / os.
Miejsce szkolenia dla odbiorców indywidualnych : Szkoła Podstawowa nr 85 w Poznaniu , ul. Tomickiego 16 ( rejon ronda Śródka ).
Polecamy również szkolenie online dla pracowników przedszkoli w zakresie:
- Pierwszej pomocy przedmedycznej
- Kurs dla dyrektorów szkół w zakresie zarządzania zespołem.
Celem kursu jest przyjrzenie się pracownikowi w zespole , spojrzenie na zespół jako system w ciągłej zmianie oraz podejście do kryzysu jako siły napędowej zmiany . Szczegóły programowe prześlemy osobom zainteresowanym .
Termin szkolenia i cena do uzgodnienia.
POZOSTAŁE KURSY DOSKONALĄCE DLA NAUCZYCIELI PRZEDSZKOLI :
– KAMISHIBAI – papierowy teatr do nauki i zabawy
– Kierownik wycieczek szkolnych/przedszkolnych
– Praca z lękiem
– Pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla nauczycieli pracującymi z dziećmi uchodźców
– Współpraca z rodzicami
– Zarządzanie emocjami – jak zaprzyjaźnić się ze swoimi emocjami aby nas wspierały
Czas trwania kursu / warsztatów dla odbiorców indywidualnych stacjonarnych – 3 godziny 45 minut
Rozpoczęcie zajęć – godz. 17:00 .
Miejsce szkolenia : Szkoła Podstawowa nr 85 w Poznaniu , ul. Tomickiego 16 ( rejon ronda Śródka ).
Koszt : 120 zł brutto / os. . Grupa – 15 – 20 os.
KURSY DOSKONALĄCE DLA NAUCZYCIELI SZKÓŁ W ROKU SZKOLNYM 2022/2023
Kurs dla dyrektorów szkół w zakresie zarządzania zespołem.
Celem kursu jest przyjrzenie się pracownikowi w zespole , spojrzenie na zespół jako system w ciągłej zmianie oraz podejście do kryzysu jako siły napędowej zmiany .
Moduł I :
Jak wykorzystać potencjał pracownika nawet tego trudnego? Jak zauważyć w nim potencjał?
Zespół, to ludzie z ich przekonaniami, postawami, doświadczeniami, celami. Nie każda osoba potrafi pełniąc rolę pracownika oddzielić ją od swoich innych ról i doświadczeń. W zasadzie, w każdym zespole natrafimy na tzw. trudnego pracownika – może być to indywidualista, który nie będzie się dzielił albo dusza towarzystwa, która dużą część czasu poświęca na omówienie swoich prywatnych spraw i dodatkowo odciąga innych od zadań a może,typ manipulatora, intryganta?
1. Rozpoznawanie różnych typów osób i ich potencjału
2. Dopasowywanie zdań do profilu pracownika
3. Neutralizowanie też trudnych pracowników
Czas trwania – 1,5 godzin online
Koszt – 120,- zł / os.
Moduł II :
Co zrobić, aby zespół współpracował nad realizacją wspólnego celu? Jak przeprowadzać zespół przez zmianę? Po czym poznać, że zespół jest w określonych fazach i jaką strategię zarządzania wtedy przyjąć?
Nie istnieje idealny sposób zarządzania zespołem. W różnych momentach „życia zespołu” sprawdzają się różne style zarządzania. Dobry przywódca potrafi dopasować styl do sytuacji, potrafi zdefiniować potrzeby i zarządzać zmianą.
1. Definiowanie własnego stylu zarządzania i rozumienie konsekwencji dla zespołu
2. Rozpoznawanie czynników spowalniających rozwój zespołu (postaw, zachowań, przekonań, potrzeb) i sposoby neutralizacji
3. Zespół jako system i konsekwencje z tego płynące.
Czas trwania – 1,5 godzin online
Koszt – 120,- zł / os.
Moduł III :
Jak zarządzać kryzysem a nie ulegać emocjom? Jak przeprowadzić zespół przez kryzys wzmacniając go a nie osłabiając? Jak wykorzystać potencjał kryzysu?
Rozwój zawsze jest powiązany z kryzysem. Rozwój jest wyjściem poza sferę własnego komfortu. W zespole tempo i drogi rozwoju grupy się różnią i są zarzewiem konfliktów. Konflikt/ kryzys umiejętnie rozwiązany daje siłę i energię do zmiany.
- Kryzys jako jeden z etapów rozwoju zespołu, ujawnianie i definiowanie kryzysu
- Postawa lidera w kryzysie
- Refleksja w kryzysie
Czas trwania – 1,5 godzin online
Koszt – 120,- zł / os.
Ponadto,
ZAPRASZAMY na SZKOLENIOWE RADY PEDAGOGICZNE w trybie stacjonarnym w placówce u zamawiającego lub ONLINE !
Czas spotkania online – 1 godzina + pytania do eksperta
Koszt – ( dla odbiorców indywidualnych ) 70,- zł / os.
Koszt szkoleniowej Rady Pedagogicznej – negocjowany
Termin realizacji – do uzgodnienia
Zakres tematyczny :
1. Panika – co robić, kiedy uczeń ma atak paniki i jak go wspierać po ataku.
2. Koncentracja uwagi – jak ją wspierać i rozwijać
3. Współpraca z rodzicami w czasach kryzysu.
4. Apatia i prokrastynacja – techniki zaangażowania.
5. Techniki relaksacji i wyciszenia – wspomaganie odporności na stres.
6. Neurodydaktyka – nauczanie z wykorzystaniem wiedzy o funkcjonowaniu mózgu.
7. Rewalidacja – ćwiczenia usprawniające funkcje poznawcze.
8. Krytyczne myślenie w odbiorze treści z mediów społecznościowych.
9. Higiena pracy w dobie pracy online.
10. Jak zarządzać stresem w dobie zagrożenia pandemią?
11. Jak prowadzić zajęcia w dobie online unikając kłopotów organizacyjnych? 12. Jak zorganizować pracę w czasie nauczania online?
13. Jak motywować w czasie zajęć online?
Proponujemy także tematy:
* Współpraca, integracja, przeciwdziałanie agresji w szkole ! Czy to jest możliwe ?
Prezentacja programu wspomagającego proces dydaktyczno-wychowawczy w szkole.
* Emocje i agresja w zachowaniu dzieci . Jak sobie z nimi radzić ? ( kl. I – III )
* Edukacja polisensoryczna w nauczaniu w zakresie zagadnień: zaburzenia percepcji bodźców sensorycznych, integracji sensorycznej, stymulacji sensorycznej oraz wspomagające zabawy sensoryczne
* Praca wychowawcza z młodzieżą przeżywającą trudności wieku dorastania (problem z samooceną i poczuciem własnej wartości, depresja młodzieńcza, używki)
* Pierwsza pomoc przedmedyczna
- Hejt i mowa nienawiści wśród dzieci i młodzieży – praktyczne sposoby przeciwstawiania się tym zjawiskom
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych w pracy z uczniem niepełnosprawnym
- Obniżamy poziom agresji w grupie dzieci – ćwiczenia i zabawy (kl. I – III)
- Praca z uczniem z zaburzeniem neurorozwojowym (ADHD, Zespół Aspergera, autyzm) w szkole/placówce oświatowej
- Reagowanie na przejawy agresji dzieci i młodzieży
- Rewalidacja uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Rozmowy motywacyjne z uczniami. Warsztaty z wykorzystaniem narzędzi coachingowych.
- Zarządzanie emocjami – jak zaprzyjaźnić się ze swoimi emocjami, aby nas wspierały
- Kondycja psychiczna dzieci i młodzieży po nauce zdalnej
- Praca wychowawcza z młodzieżą przeżywającą trudności wieku dorastania (problem z samooceną i poczuciem własnej wartości, depresja młodzieńcza, używki)
- Praca z lękiem
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla nauczycieli pracującymi z dziećmi uchodźców
- Analiza indywidualnych problemów rozwojowych i adaptacyjnych. Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w szkole , diagnoza i terapia
- Współpraca z rodzicami
Kurs / warsztat – stacjonarny :
Czas trwania -3 godziny 45 minut
Miejsce szkolenia stacjonarnego : Szkoła Podstawowa nr 85 w Poznaniu , ul. Tomickiego 16 ( rejon ronda Śródka ).
W przypadku realizacji kursów online :
Czas trwania kursu – 1 godzina 30 minut
Termin realizacji – do uzgodnienia
Zgłoszenia na kursy prosimy przesyłać drogą elektroniczną ( formularz zgłoszenia ) na stronie www.oedn.pl lub na nasz adres oednpoznan@gmail.com
Zgłoszenia : e- mail: oednpoznan@gmail.com
Kursy doskonalące dla rad pedagogicznych możemy realizować online oraz stacjonarnie !